tiistai 23. joulukuuta 2014

Ovi raollaan on


”Pipareita
lunta
haavetta, vaiko unta?

Koristeita
tuoksuja
saankohan suukkoja?

Tunnelmaa
taikaa
joulu on Vapahtajamme aikaa.”

”Lunta tuiskuttaa
se pihapiirin valkeaksi saa

Pipareita ja torttuja
nyt ei enää syödä korppuja

Joulu,
minä odotin jo sinua!”



"Minä etsin sinua kaikkialta
etsin lahjakääreitten ja kultanauhojen kanssa
etsin mukanani kaulimet ja reseptit
etsin ja etsin

Minä etsin sinua lapsuudesta
etsin joulupukkien taikuudesta
etsin tonttujen tavaratalosta
minä etsin ja etsin

Minä etsin sinua kiireestä
etsin touhun ja siivouksen lomassa
etsin kanssa kauneimpien laulujen
etsin ja etsin

Etsittyttyäni
ihmeteltyäni
joku koputti olkapäilleni kysyäkseen
'miksi yhä etsit,
kun olen ollut sydämessäsi ja lähelläsi aina?'"


"Joku kuiskasi korvaani
sanoi sanat lohduttavimmat
sanoi kuiskeen taivaalta
kuiskeen Rakkaudelta

Minä hiljensin melut ja hälinän
hiljensin maailman ja tärinän
kuullakseni
rauhoittuakseni
muistaessani
kuiskaajani."

"Annan sinulle pikkuisen
annan sinulle rohtusen
annan sinulle rakkauden
-Joulun Tähdeltä

Annan sinulle lämpöä
annan sinulle lohtua
koska kaiken sen vain saamme
- Taivaan Isältä."


"Valot himmenee maailmassa
valo himmenee ihmis sydämissä
miksi pimeys
miksi kaamos
miksi alituinen tummuus
varjostaa tän maan?

Sytytätkö kynttilän
annatko sen loistaa
kasvatatko liekkiä sen
kukoistamaan?

Tule liekikseni
tule sytyttimikseni
tule vierustustoverikseni
yhdessä olemme
kuin kynttiläkruunu. "

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)