lauantai 8. marraskuuta 2014

Tarinat

Täynnä
sydän pursuaa täytettä
sydän pursuaa sanoja
tahdon kirjoittaa paperille maailman
tahdon tuottaa esiin tekstin ja sanat
tahdon purkaa sen, mitä sydän tykyttää ja mitä se tahtoisi vuodattaa


Kirjoittaminen on sydämen tehtävä. Se on sydämen pakotie ja onnenlähde. Suurimmat tunteet se kirjoittaa tarinaksi, ihmeellisimmät maisemat se virittää maisemiksi, joita ei ole olemassa. Ripauksen unimaisemaa se virittää saduiksi.

Minun päässäni on keskusteluja
minun päässäni on unelmia
minun päässäni on tarinoita


Minä rakastan tarinoita
minä rakastan kertomuksia
Kerrotko sinä yhden?

Tahdon tuntea ihmisten kohtaloita
ihmisten suurimpia onnia ja suruja
tahdon tietää, mitä tapahtui kun Hitler halusi olla paha
tahdon tietää, kuinka ihmiset piileskelivät tunneleissa
tahdon tietää, voiko pahan takana olla mitään hyvää?


Olen elänyt tunteissa,
olen ahminut järjen teillä
mutta suurimmat elämykset elänyt tarinoiden kautta.

 Tarinoissa on henkilönsä
ja sinä olet sen päähenkilö
- sinun tarinassasi. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)