torstai 30. toukokuuta 2013

Johanneksen unelmat

Olin viime lauantaina kaverini luona harjoittelemassa kevätjuhla- esitykseen. Kaverilla oli varmasti yksiä ahkerimpiä pikkusiskoja, ikää vain kakkosluokkalaisen verran, ja leipoo paljon :D Soitomme lopuksi sainkin maistaa hänen tekemiään pikkuleipiä, joihin ihastuin. En ollut aiemmin tiennyt tälläisistä kekseistä, joissa oli riisimuroja. Vau! Tahdoin ohjeen, ja kokeilla itse.


 Pienen tytön leivokset olivat kyllä nätimpiä ja onnistuneempiä kuin minun. Tuossa yläpuolella olevassa kuvassa on sama keksi, eli uunillisista... Hmm.. en vieläkään opi paistammaan näillä nykypäivän uuneilla, ne on niin nopeita. :D


Keksejä olisi pitänyt tulla 60-80kpl, mutta minulla tuli vain 28. Hohhoo, en tiedä mistä tuo johtui, mutta silti ihan hyviä näistä tuli. Ensi kerralla yritetään uudestaan :)

4dl sokeria
200g voita

2dl öljyä
2rkl vaniljasokeria
2tl soodaa
8dl vehnäjauhoja
4dl riisimuroja
4rkl perunajauhoja

1. Vaahdota voi ja sokeri. Lisää öljy ja kuivat aineet sekoitettuina. 2. Ota taikinaa pieni määrä jaa pyöritellen pieniksi palloiksi. Litistä niitä hieman. Paista 175- asteessa n. 15min tai kunnes saavat aavistuksen väriä (mulla riitti vain 8min, joten VAHTIKAA)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)