keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Auringon maan neule

Syksyllä aloitettiin koulussa neuleiden teot erikoistekniikoilla. Salomonin solmu houkutti ja otin sen. Ja neuletakkihan siitä syntyi. Muuten neuletakki onnistui ja tuntuu kivalta päällä, mutta on kyllä hirmusen kutittava :D koko päivän raavin itseäni takin rei'istä, kun kutitti kaikkialta. Ens kerralla en neulo alpakasta. :D




Ohjetta työhön ei olltu, mutta suullisesti voisin tähän muutamia pointteja/vinkkejä laittaa -ulkomuistista kuitenkin, joten antakaa anteeksi, nämä eivät ole virallisisa ja selviä :D.
1. Tee koe kappale salomonin solmusta. Mitatkaa sen levveys, ja mitatkaa oma ympärysmittanne suunnitelmaan.
2. Virkatkee salomoninsolmua mittanne mukkaa, ja sovittakkee ihtenne ympäri. Kun mitta on tarpeeksi nouse seuraavalle kierrokselle ja tee sitä kauan, että se yltää kainaloihin asti. Lähde virkkaamaan etupuoliskon liuskoja, jotka neulot oplkapäiden ylitse taakse olevaan rinkulaan. Neulo hihat. Muista kaventaa tarpeeksi ajoissa (n. kyynärpäiden kohdalta) hihoihin. 
3. Virkkaa takapuoliskon V- aukko umpeen. 
4. Poimi silmukat etupuoliskosta virkkaamalla salomonia reunaan eripäin kuin muualla ja tee reunus.
 Päättele langat.

 

 Kevät, se on saapunut! Tunnen sen kaikkialla. Rakkaus, ilo ja vappaus lissääntyy. Minä ainakin huomaan auringon valon itsessäni. Tää on aina vuoden parasta aikaa! Kevät-talvi, mun suosikki♥



Mutta niin se aurinko vielä painuu mailleen melko aikaisin, vaikka valoisaa aikaa on pitkälti enemmän kuin ennen. Päivä päivältä valo lisääntyy, ja kevät koittaa. Onneksi lumi ja pakkanen ympäröivät vielä, vaikka toiveet lissääntyvät. Ihania päiviä teille!♥

12 kommenttia:

  1. Onpa kivoja kuvia, varsinkin toka :)

    VastaaPoista
  2. Ompa taidokas ja kiva malli!

    http://nuorempi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Hirmu kiva! Onko ohje omasta päästä vai saisko sen jostaki? Haluttais tehä jotain samantyylistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoss! Tää oli ihan omasta päästä :) mutta voin jotain vinkkiä antaa. Mä voisinkin ohjeen lisätä tohon, vaikka epäselvä se onkin, ku omasta suusta kyse on :D

      Poista
  4. Hienoja kuvia! Kevät tuleeeee!:3

    VastaaPoista
  5. kivanolonen blogi sulla ja oot nätti :)!

    http://smile-you-are-beautiful-salla.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiittoksiaa paljon! Sun blogis oli kiva kanssa, oot kaunsi tyttönen :)

      Poista
  6. Vau, hienolta näyttää. Harvemmin tuolla tekniikalla tehdyistä neuleista näkee muuta kuin huiveja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Itsekkin näin ennen näitä vain huiveina ja kasseina, mutta aattelin tehhä jottai erillaista :)

      Poista

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)