tiistai 7. helmikuuta 2012

Kirjoista

Aloitan nyt uuden aluevaltauksen blogissani. Alan esittelemään silloin tällöin myös lukemiani kirjoja, jolloin joku teistä voisi innostua lukemaan kyseisen kirjan. Esittelyssä siis arvioin omalta kohdaltani kirjaa, joten se on vain yhden ihmisen arvio kirjasta.

Olen aina rakastanut lukemista. Pienenä ennen lukemaan oppimista, äitini ja isäni lukivat lähes joka ilta minulle iltasatuja ja muutakin kirjallisuutta. Pidin tarinoista ja tarinoin itsekin. Aloin työstämään omia pikkukirjasiani jo alle kouluikäisenä. En osannut itse kirjoittaa, mutta päiväkodinhoitajat ja sisarukseni auttoivat minua siinä. Kirjoitan vieläkin ja tulen kirjoittamaan aina. ♥

Rakastan perus nuortenkirjoja. Lempikirjailijoitani on Tiina Lehtineva, Tuija Lehtinen, Kim M Kimselius... Lempikirjojani ja - sarjojani ovat taas Unelmien talli- sarja (Lehtineva), Laura - kirjat (Lehtinen), Paluu Pompeijiin (Kimselius), Juokse poika juokse (Nicky Cruz), Eikä yksikään pelastunut (Agatha Christie, myös nimellä Kymmenen pientä neekeripoikaa) ja Raamattu... Nykyään olen alkanut innostua paljon dekkareista. Luin ensimmäisen dekkarini muutamia viikkoja sitten, kun äidinkielen opettajamme antoi kaikille Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut kirjan. Rakastuin siihen. Olin aivan myyty. Tämä nainen oli totisesti taitava kirjoittaja! Lainasin nyt toisenkin Christien kirjan, jota olen alkanut jo lukemaan.

Välillä olen lukenut muutaman fantasia kirjan. Näistä on pakko mainita, joka olisi kuulunut myös lempikirja - listaanikin, Becca Fitzparricin Langennut enkeli. Se oli todella hämmästyttävä teos! Kirja oli kauhun ja fantasian sekoitusta. Siinä oli mystiikkaa, mikä vei sisälleen. 

Pitäisin myös siitä, jos suosittelisitte myös minulle kirjoja. Silloin yhteistyö toimisi hyvin, kun minä suosittelisin teille ja te minulle. Tehokasta toimintaa :)

Tästä postauksesta tuli sen verran pitkä, että jätän sen tälläisekseen. Mutta... Tästä alkaa (toivottavasti) uusi tapa esitellä vanhoja, sekä uusia lukemiani kirjoja. Aina en välttämättä suosittele niitä, jos en ole pitänyt kokemuksesta, mutta kerronpahan ainakin, minkälainen se minun mielestäni oli. Silloin joku muu voi innostua silti siitä, vaikka minä en olisi pitänytkään :)

 

3 kommenttia:

  1. Tuija Lehtinen on aivan mahtava kirjoittaja! Oletko lukenut häneltä muita kuin noita Laura -kirjoja? Mä olen lukenut nuorten Rebekka -sarjaa sekä aikuisten puolelta koulun "takia" Mallitoimisto Pandoran. Tosi hyviä!
    Whaat, mekin luettiin koulussa tuo Eikä yksikään pelastunut, mä en henk. koht. niin pitänyt siitä...Mutta onko Agatha MIES?? Oon koko ajan luullu että se ois nainen :O

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. En oo tainnu lukea, tai sit oon jotain yksittäisiä kirjoja. Rebekka sarja kiinnostas, ja alotinkin sen ekan osan, kunnes päätin, et ei vielä vasta kesällä :DD Voi ei! Aika paha moka... Mä luulin koko ajan et se on mies ja kirjotin tolleen hahah, hyvä minä :D pitää korjata, kiitos sulle :)

      Poista

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)