perjantai 9. joulukuuta 2011

Retro esiliina

Vihdoinkin! Vihdoinkin olen aloittanut joululahjojen teon. Huh, oli jo aikakin :D yhtäkkiä ideoitakin alkoi pursuta mielessä ja yhden sain jo valmistettuakin.

Siskolleni, joka ei asu enää meillä tein retro henkisen esiliinan. Äidilläni oli joitain vanhoja mekkoja, joista yhden hän antoi minulle ompelukäyttöön. Ajatuksissa raksutti heti idea tehdä siitä se esiliina, jonka olin suunnitellut hänelle tekevän. No, oikeastaan ihanihan ensimmäiseksi olin ajatellut vain ottavan kankaan käyttöön mekosta, mutta sitten keksinkin paremman idean.

Mekko, joka oli tosi vanha, oli minusta valmiina jo kivasti esiliinan tyylinen. Poistin taka osan, mutta en normaalin tapaan tehnyt ollenkaan yläolkaimia, vaan säästin koko kauluksen. Niin siihen jäi vielä sitä retro henkeä, ja vanhanajan piikamaisuutta :D Ompelin vain päärmeet joka puolelle ja erilliset "sivuhihnat" (häh, ei ne mitkään sivuhihnat ole, mitä ne on? :D) jotka kiinnitin työn sivuille. Noh, siinähän se melkein koko työ sitten oli. :D nopea se oli tehdä.





Byääh... Bloggeris tai mun koneessa tai jossain on joku vika... Oon miljoona kertaa yrittäny julkaista yhtä itsenäisyyspäivä asu juttua, mut se vaa lagittaaa ja jummailee... Uhhuh... tais jäädä tekemättä, sillä kukkaan ei kohta ennää ees muista linnanjuhlista mittään. :DD

2 kommenttia:

  1. Heh, mäkin haluan tuollaisen!
    Aina välillä on kirppareilla tullut kateltua sellaisia ei niin kauniita"mummomekkoja", en tietenkään päälle vaan kankaaksi. Ja tuohan on tosi hyvä idea!

    VastaaPoista
  2. Jep! Itsekin innostuin nyt tuosta jutusta ja aattelin et jatkossakin haluan nuista just "mummomekoista" väkerrellä jotain. :)) Helppoa. egologista ja halpaa.

    VastaaPoista

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)