torstai 22. syyskuuta 2011

Pörrr.... Ampiaispaita ♥

Hih... Tämmöinen paita+paita=yksi paita ompelus tuli tehtyä tässä parina iltana. Ihan tullee mieleen ampiainen tai joku semmonen mehiläinen tästä. :DD

Äiti antoi minulle tässä kesänloppupuolella kaksi jotain vanhoja kunnan paitoja leikeltäväksi. Musta ja Keltainen. Molemmat sellaisia hieman lyhyviä, leveitä t-paitoja, joissa luki ärsyttävästi kissankokoisilla kirjaimilla kuntamme nimi. Musta versio oli itseasiassa aika kiva, tai se oli sellainen tosi pehmonen. Olisinkin mieluusti tuunannut sen ihan pelkästään, mutta "mainosteksti" oli niin ärsyttävässä kohdassa melkein keskellä selkää, että päätin leikellä ja yhdistää molemmat yhdeksi kappaleeksi.
 Inspiraatio tuli Iitan ompeluksia - blogista, mutta idea päästä ja kaavat omasta päästä kanssa. :D Tällä kertaa minulla ei ole tarkempia ohjeita tälläisen paidan tekemiseen, mutta eiköhän jonkinlaista vinkkiä yms tästä saa. :)

Leikkasin siis keltaisen t-paidan vinoittain puoliksi kuten samoin mustan t-paidan. Jäljelle jääneen keltaisen paidan osan liitin vielä kolmanneksi siihen. Kavensin saumoja, siistin hihansuut topiksi ja tein "röpelö" kauluksen, eli jätin huolittelemattomasti vain sen. Niin... Sitten vain siistiminen, silitys, sovitus ja valmis tuli. :)




4 kommenttia:

  1. Moi. Oon lueskellu tätä sun blogia, ja tykkään kyllä. Kirjotat kivasti ja sun ideas on hyviä, tää oli esimerkiks tosi ihana. Ite tein kans eilen semmosen 1+1=1 paidan :) On myös kiva lukee melkeen samanikäsen juttuja :)

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos tosi paljon! Kommenttisi piristi minua. :)) Niin... nuoria bloggaajia on vähemmän... niin on kyllä lukijoitakin. :)

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva paita! Mä olen kans samaa mieltä, meitä nuoria käsityöbloggareita on aika vähän. Oli onni että löysin tän blogin, tosi mukava blogi :)

    VastaaPoista
  4. Voi kiitos Salla! Ihanaa, että haluat aina kommentoida tänne, se piristää, kun tietää että joku lukee tätä on sitä mieltä. :))

    VastaaPoista

Jos haluat ilahduttaa minua jättämällä kommentin tai viestin, kirjoita se tähän. :) Kiitos kaikille, jotka kommentoitte! :)